czwartek, 3 września 2015

Ogród Publiczny w Bostonie

Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami moimi jeszcze wakacyjnymi wrażeniami ze Stanów, które są kolebką współczesnej architektury krajobrazu. Jako już pełnoprawny architekt krajobrazu, wciąż kształcący się w tym kierunku, największą uwagę zwracałam na otaczającą mnie zieleń publiczną. Każdy z Was na pewno słyszał o Central Parku w Nowym Yorku. Jednak ja chciałam Wam zwrócić uwagę na inny park, który jest naprawdę wyjątkowy i piękny. Znajduje się on w Bostonie i możecie mi wierzyć lub nie, ale spacer po nim był dla mnie (i myślę, że dla wielu innych ludzi również) ogromną przyjemnością i ucztą dla oczu. Mam tu na myśli Ogród Publiczny w Bostonie (Boston Public Garden). Park ten znajduje się w samym sercu Bostonu, tuż przy równie znanym parku Boston Common. Oba te parki wchodzą w skład Emerald Necklace, czyli łańcucha parków otaczającego Boston. System ten został opracowany przez Fredericka Lawa Olmsteda.
Ogród Publiczny w Bostonie został założony w 1837 roku i ma powierzchnię 24 akrów (97 000 m2). Zwiedzając ogród, możemy podziwiać różnorodne rośliny, które zostały zestawione w piękne kompozycje. Dopełnieniem jest dosyć spore jezioro, które znajduje się w samym centrum założenia   i roztacza dookoła niezwykle romantyczny nastrój.
Jeżeli będziecie mieli okazję udać się do Bostonu, koniecznie zajrzyjcie do Ogrodu Publicznego oraz Parku Boston Common. Samo miasto zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Atmosfera, architektura, roślinność, a przede wszystkim ludzie - sprawiły, że chcę tam jeszcze kiedyś wrócić. Żywię ogromną nadzieję, że stanie się to w najbliższej przyszłości :)



Część bardziej "parkowa", gdzie można miło spędzić czas na trawce w gronie przyjaciół :)




















Przechadzanie się tymi alejkami było naprawdę przyjemne dla oczu.






Naprawdę nie mogłam przejść obok tych wszystkich rabat obojętnie ;)





















Malownicze jezioro.

























Można również spotkać takie ciekawe okazy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz